Na een periode van onrust, verdriet en veel geregel, is de stilte in de weken na de uitvaart soms oorverdovend. Onze nabestaandendesk helpt bij regelzaken en zorgt ook na het afscheid voor ondersteuning.

Dagelijks leven

De tijd rond een uitvaart is voor veel mensen intens. Afscheid nemen, omgaan met de nieuwe realiteit van een geliefde moeten missen, regelzaken, belletjes en appjes. Het is een drukke periode. Wanneer de uitvaart voorbij is zult u stapje voor stapje het dagelijks leven weer op gaan pakken. Dat is niet altijd makkelijk. Vaak is het verlies extra voelbaar als alle drukte van de uitvaart eenmaal achter de rug is. Het is dan fijn om te weten dat u ook na de uitvaart terug kunt vallen op hulp en ondersteuning. Van der Spek helpt u ook na het laatste afscheid verder.

Desk voor nabestaanden

Niet alleen voor de uitvaart zelf, maar ook daarna moet er nog veel geregeld worden. Denk daarbij aan praktische zaken rondom de erfenis, de woning, belastingen, het opzeggen van verzekeringen en abonnementen. De afwikkeling van iemands nalatenschap is vaak een ingewikkeld traject wat weken of zelfs maanden kan duren. Iedere dienst heeft eigen regels en voorwaarden en de weg vinden een web van informatie online is een hele klus. De nabestaandendesk is ontwikkeld om nabestaanden een nalatenschap zo eenvoudig mogelijk te kunnen laten afwikkelen. Via onze nabestaandendesk regelt u zaken eenvoudig online en maken we u door middel van betrouwbare informatie wegwijs in – wellicht nog onbekende- onderwerpen waar u mee te maken krijgt na de uitvaart. Voor iedereen die een beroep wil doen op deze service richten we een persoonlijk online dossier in. U kunt zelf in dit dossier een aantal vragen beantwoorden en Nabestaandendesk leidt u op deze manier verder door de afwikkeling heen. Zo is alles snel, goed en vertrouwd geregeld. Komt u ergens niet uit of heeft u persoonlijke ondersteuning nodig? Dan staan onze medewerkers uiteraard voor u klaar.

Memoria: rust en houvast

Om te zorgen dat alles op de dag van het afscheid zo goed mogelijk verloopt, is het belangrijk dat de juiste informatie bij alle genodigden en belangstellenden terechtkomt. Voor nabestaanden hebben we daarom een speciaal online herdenkingsplatform ontwikkeld: Memoria. Hier deelt u praktische informatie, zoals de locatie en het tijdstip van de uitvaart. En maakt u speciale wensen kenbaar over de dag van het afscheid. Doordat alle zaken eenvoudig op één plek kunnen worden geregeld, behoudt u altijd het overzicht. Dat biedt rust en houvast in een moeilijke periode.

Naast een praktisch platform, is Memoria ook een plek om te herdenken. In het online condoleanceregister kan iedereen een bericht met foto’s, filmpjes en mooie anekdotes delen. Zo ontstaat een bijzonder en waardevol document dat ook na de uitvaart nog terug te kijken is.

Contact

Hoe kunnen wij u van dienst zijn? Neem contact met ons op voor meer informatie over onze uitvaartzorg. Voor het melden van een overlijden zijn wij 7 dagen per week dag en nacht bereikbaar.